Rabu, 16 Disember 2009

SELAMAT MENYAMBUT HARI KRISMAS DAN TAHUN BARU 2010


Masa begitu cepat berlalu. Tanpa disedari, rupanya kita sudah dipenghujung tahun 2009. Tidak lama lagi kita sama-sama menyambut Hari Kristmas 2009 dan tahun baru 2010. Hakikatnya, inilah putaran masa serta hidup yang perlu dilalui dan dihadapi . Yang muda kian menjadi remaja, remaja semakin dewasa, yang dewasa semakin matang, yang tua semakin menjadi warga emas.
Yang penting, kita sama-sama imbas kembali perlakuan, perubahan serta kemajuan diri dari berbagai sudut sepanjang tahun 2009 sama ada diterima pakai, disegani, ditahap yang memuaskan atau sebaliknya. Apa pun, kesemua itu adalah di usaha kita sendiri. Diri kita menentukan hala tuju sendiri. Langkah kanan atau langkah kiri kesudahannya adalah ketentuan yang tidak patut dipertikaikan.
Walaubagaimana pun, kegagalan bukan bermakna titik noktah perjuangan. Kegagalan itu kita jadikan sebagai satu pengajaran dan pedoman serta satu dorongan untuk lebih berusaha mencapai kecermalangan hidup masa-masa mendatang.
Suaratambunan mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Kristmas dan Tahun Baru kepada semua sahabat handai jauh dan dekat. Kita semaikan semangat gagasan 1 Malaysia dalam memperkukuhkan perpaduan dan setia kawan dikalangan masyarakat berbilang kaum. Kita jadikan 8 nilai 1 Malaysia sebagai teras memperkasakan penyatuan Bangsa Malaysia yang disegani.
Akhir kata,
Kalau ada sumur di ladang,
Bolehlah aku menumpang mandi,
Kalau ada salah silap terlanjur,
Harap dapat dilupakan dan dimaafkan.
Tuhan senentiasa melindungi dan memberkati kita .
Jumpa lagi di tahun hadapan.

Tiada ulasan: