Jumaat, 13 Mac 2009

KURUP KEKAL MP PENSIANGAN



Mahkamah Persekutuan mengenepikan keputusan Mahkamah Pilihanraya membatalkan kemenangan tanpa tanding calon BN, Tan Sri Joseph Kurup.

Keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini ( 13.3.2009 ) tentunya memberi keselesaan kepada Tan Sri Joseph Kurup, Presiden PBRS dan Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah untuk melaksanakan segala tugas dan tanggungjawab sebagai Timbalan Menteri Persekutuan, Ahli Parlimen dan Presiden PBRS membela nasib rakyat kawasan P182 Pensiangan. Tan Sri Joseph Kurup perlu melipatgandakan usaha membawa sebahagian peruntukan 1.2 billion yang diuntukkan untuk Sabah dan Sarawak di bawah pakej stimulus Bajet Mini II 60 billion ke kawasan Pensiangan.

Kita harap tidak ada lagi aral melintang baginya melainkan memberi tumpuan meningkatkan taraf hidup rakyat Pensiangan dimana pada ketika ini kadar kemiskinan tertinggi di negeri Sabah.

Calon PKR yang memfailkan petisyen pilihanraya membatalkan kemenangan tanpa tanding Tan Sri Joseph Kurup, tetapi kalah dalam penghakiman Mahkamah Persekutuan sepatutnya akur dengan keputusan mahkamah ini.

Masa kini adalah masa untuk berkhidmat untuk rakyat tanpa mengira ideologi dan ikutan parti politik. Rakyat miskin di luar bandar dahagakan pembangunan segala aspek dari kerajaan.

Soal politik, kedua-dua seteru ( Kurup vs Andipai ) politik ini mungkin bertemu lagi pada pilihanraya umum ke 13.

Tahniah buat Tan Sri Joseph Kurup.

Tiada ulasan: